Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

Γλώσσα - νέοι - ξενομανία (Γ. Μπαμπινιώτης)



«Γλώσσα - νέοι - ξενομανία»

Το επίπεδο της γλωσσικής έκφρασης των νέων, συναρτάται, αφενός μεν προς τα γενικότερα ενδιαφέροντα τους, αφετέρου δε προς την ίδια την αντίληψη και γνώση που έχουν της γλώσσας μας. Χωρίς να γενικεύουμε, όπως λαθε­μένα νομίζω συμβαίνει συχνά, η έλλειψη ευαισθησίας, γνώσης, αγάπης, άρα και ενδιαφέροντος για τη γλώσσα, που παρατηρείται σε πολλούς νέους μας -όχι σε όλους, το επαναλαμβάνω-, είναι φυσικό να παράγει και χαμηλής ποιότητας γλώσσα. Θέλω να τονίσω ωστόσο δύο πλευρές αυτού του θέματος:

Η γλώσσα των νέων και τα χαρακτηριστικά της

Η γλώσσα των νέων και τα χαρακτηριστικά της

»»»  του Γιάννη Ανδρουτσόπουλου 
1. ορισμός 

Ο όρος γλώσσα των νέων δηλώνει το σύνολο των γλωσσικών φαινομένων που χαρακτηρίζουν την επικοινωνία των νέων μεταξύ τους. Παρά τον χαρακτηρισμό "γλώσσα", η γλώσσα των νέων δεν είναι ένα αυτοτελές γλωσσικό σύστημα, αλλά μια "κοινωνιόλεκτος" [sociolect], δηλαδή ένας τρόπος ομιλίας με λεξιλογικά, πραγματολογικά και δομικά χαρακτηριστικά που χρησιμοποιείται υπό ορισμένες συνθήκες επικοινωνίας και είναι μέρος της γλωσσικής συνείδησης μιας κοινότητας. Η κοινωνική βάση της γλώσσας των νέων είναι η "παρέα", το δίκτυο των συνομηλίκων. Κατά συνέπεια δεν υπάρχει μια ενιαία γλώσσα των νέων, αλλά ένα σύνολο από επιμέρους τρόπους ομιλίας με κοινές τάσεις διαμόρφωσης και κοινά γλωσσικά στοιχεία. Καθώς η ελληνική έρευνα είναι ακόμη περιορισμένη, τα στοιχεία που ακολουθούν συνδυάζουν ευρήματα από διάφορες γλώσσες.

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ γ΄ φάση

Γιατί καθυστερούν οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ ΠΥΣΠΕ
Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ, που πραγματοποιήθηκε ύστερα από τρεις αναβολές, η πλειοψηφία του Συμβουλίου ανέτρεψε την προηγούμενη απόφαση, με βάση την οποία τα υφιστάμενα λειτουργικά κενά θα καλύπτονταν με  αποσπάσεις μονίμων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ/ ΠΥΣΠΕ.

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ / Κριτήριο αξιολόγησης Γ' Λυκείου



ΚΕΙΜΕΝΟ
Οι σπουδές ως κοινωνική επένδυση
Για τα ελληνικά δεδομένα, το ερώτημα αν αξίζει να πάει κάποιος στο πανεπιστήμιο μοιάζει ρητορικό. Σε μια χώρα, όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο αποτελούν σταθερή πηγή ειδησεογραφίας, αναλύσεων και σχολιασμών, είναι προφανές ότι υπάρχει ευρεία κοινωνική συναίνεση σχετικά με τη σημασία του γεγονότος καθεαυτού και την αξία της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης κατ΄ επέκταση. Είναι ενδεικτικό ότι τα αποτελέσματα, οι βάσεις, ακόμη και τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων τροφοδοτούν εντυπωσιακά πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες. Συνεπώς, η ελληνική κοινωνία έχει απαντήσει θετικά στο ερώτημα αν αξίζει να μπει κάποιος στο πανεπιστήμιο.